názov kurzu: Content marketing I. – stratégia, tvorba obsahu, návrh, vedenie a riadenie firemného blogu
lektor: Peter Hecht
Každý blogový článok má nejaký cieľ. Vzdeláva, poradí, odpovie na otázku, zvýši povedomie o vašej značke, pomôže zákazníkovi rýchlejšie sa rozhodnúť… Dobrá osnova článku pomáha pri písaní držať sa cieľa a nepustí vás odbočiť od témy.
O čom písať blog?
Predtým, než si začnete pripravovať kostru vášho článku, musíte mať predstavu, o čom budete písať. Riaďte sa heslom – „Dobrý content marketing ponúka dobré riešenia“. Jednoducho a prirodzene píšte o tom, ako veci robíte. Nie formou superlatívov typu „sme najlepší“, „náš produkt je najlepší“, „ponúkame najlacnejšie“ a podobne. Choďte na to nepriamo a nevtieravo – napríklad formou článkov, videí, návodov či receptov.
Píšte o tom, čo ľudia hľadajú. Dbajte na výber správnych kľúčových slov a dodržiavaní SEO zásad. Optimalizácia pre vyhľadávače, teda search engine optimization (skratka SEO), ide ruka v ruke s obsahovým (content) marketingom. Ak vám tieto tajomné tri písmenká „SEO“ zatiaľ nič nehovoria, prečítajte si návod, Ako byť v Google na prvom mieste.
Zistite si, čo ľudia chcú čítať, alebo inak povedané, zistite, čo hľadajú cez Google. Ak budete takto tvoriť obsah „na objednávku“ pre potenciálnych čitateľov, nájdu si vás, keď budú hľadať odpoveď, alebo riešenie svojho problému. Ak im ukážete, že ste v oblasti témy odborník, zapamätajú si vás a prídu si po radu aj nabudúce. A nielen po radu…