Typografia pri návrhu loga
Pri tvorbe loga venujte pozornosť „sile“ písma. Umiestnenie znakov len tak ledabolo je síce možné, ale ak viete, čo chcete dosiahnuť, a viete ako, je to efektívnejšie.
Vyberajte vyhovujúci štýl písma. Je firma moderne zmýšľajúca? Sídli v moderne zariadených priestoroch? Zrejme nepoužijete historické písma, ani príliš zdobené. Pri výbere Typu písma (fontu) si dávajte pozor aj na jeho čitateľnosť, veľmi tenké linky niektorých kaligrafických fontov sú síce zaujímavé a efektné, ale v mnohých prípadoch veľmi ťažko čitateľné. Nezabudnite ani na to, aby hrúbka ťahu písma bola v harmónii s hrúbkou ťahu grafického prvku, ktorý je súčasťou loga.
Úplnou samozrejmosťou je aspoň elementárna znalosť typografických pravidiel a pojmov.
Napríklad taký kerning – čo je úprava vzdialenosti medzi dvoma znakmi používaná vo významných názvoch a nadpisoch. Niektoré kombinácie znakov (napr. atypické slovenské mäkčeňové „ľ“ a „ť“) majú za sebou alebo medzi sebou príliš veľkú alebo príliš malú medzeru, ktorú upravíme práve kerningom (aby výsledok pôsobil vyrovnane a harmonicky).
Alebo také prestrkávanie, čo je tiež úprava medzier medzi znakmi, avšak nielen medzi dvomi. Úpravou medzier text buď zhutníme alebo uvoľníme.
Alebo také… pozrite si niekde aspoň čo je to serif (pätka), proporcionálne a neproporcionálne písmo, majuskuly/verzálky, minuskuly/mínusky, horný a dolný index. Patrí to k základnej terminológii pri práci s písmenami. S touto terminológiou budete aj pri obhajovaní svojej práce klientovi v pohode.
Bez ostatných termínov prežijete 🙂