Google Analytics dokáže vygenerovať obrovské množstvo údajov, v ktorých sa dá ľahko stratiť. V rôznych prehľadoch ste mohli naraziť na metriku s názvom Bounce rate. Ak ste doteraz nevedeli, o čom tento údaj hovorí, čítajte ďalej..
Google Analytics dokáže vygenerovať obrovské množstvo údajov, v ktorých sa dá ľahko stratiť. V rôznych prehľadoch ste mohli naraziť na metriku s názvom Bounce rate. Ak ste doteraz nevedeli, o čom tento údaj hovorí, čítajte ďalej..
Miera okamžitých odchodov (Bounce rate) vám ukazuje podiel návštev, počas ktorých užívateľ vykonal akciu a všetkých návštev webu. Pod akciou si môžete predstaviť odoslanie formulára, kliknutie na odkaz, registráciu alebo akúkoľvek inú udalosť, ktorú chcete merať.
Ak ste doposiaľ sledovali mieru odchodov z celého webu, nerobte to. Celkovú mieru odchodov môžu kaziť extrémy, ako napríklad vstupné stránky, ktoré sú veľmi navštevované vďaka prístupom z platených reklám. Sledujte radšej bounce rate jednotlivých podstránok v prehľade Správanie.
Tip: Zoraďte si prehľad podľa BR zostupne, aby ste mali podstránky s vysokou hodnotou bounce rating ihneď po ruke. Otvorte ich v prehliadači a zistite, či sú vôbec funkčné. Ak áno, zamyslite sa nad tým, prečo zo stránky/landing page ľudia odchádzajú. Príklad – ak na ňu ľudia prichádzajú z bannerovej reklamy, stojí za to uvážiť, či na nej ľahko nájdu to, čo sľubuje banner.
Hodnotné informácie vám poskytne aj prehľad Akvizícia, kde si viete pozrieť BR pre každý kanál. Vysoká miera odchodov v organickom vyhľadávaní môže znamenať, že používatelia nenašli čo hľadali a tým pádom sa k objednávke nedoklikali.
Ťažko povedať. Vo všeobecnosti platí, že ak je Bounce Rate pod 40%, je to dobré, zatiaľ čo pri miere okamžitých odchodov nad 90% je určite čo zlepšovať. Existujú prípady, keď je vysoká miera odchodov bežným javom:
Máte stále pochybnosti, či tomu správne rozumiete? Googlenie nepomáha?
Na kurze Google Analytics môžete svoje otázky položiť lektorovi, ktorý na ne určite uspokojivo odpovie…
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.
Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.