Čo je to bounce rate a miera odchodov?

článok na blog uverejnený: 25. júna 2019
<br />
<b>Warning</b>:  Undefined variable $recent in <b>/data/3/2/32c9e667-98f9-4d67-9192-c89230aabe1b/itlearning.sk/web/wp-content/themes/itlearning/wpb-single-post.php</b> on line <b>194</b><br />
<br />
<b>Warning</b>:  Trying to access array offset on null in <b>/data/3/2/32c9e667-98f9-4d67-9192-c89230aabe1b/itlearning.sk/web/wp-content/themes/itlearning/wpb-single-post.php</b> on line <b>194</b><br />

Google Analytics dokáže vygenerovať obrovské množstvo údajov, v ktorých sa dá ľahko stratiť. V rôznych prehľadoch ste mohli naraziť na metriku s názvom Bounce rate. Ak ste doteraz nevedeli, o čom tento údaj hovorí, čítajte ďalej..

štatistický prehľad na nástenke Google Analytics ukazuje mieru okamžitých odchodov vpravo dolu

Čo je to Bounce rate

Miera okamžitých odchodov (Bounce rate) vám ukazuje podiel návštev, počas ktorých užívateľ vykonal akciu a všetkých návštev webu. Pod akciou si môžete predstaviť odoslanie formulára, kliknutie na odkaz, registráciu alebo akúkoľvek inú udalosť, ktorú chcete merať.

Kde (ne)sledovať mieru odchodov

Ak ste doposiaľ sledovali mieru odchodov z celého webu, nerobte to. Celkovú mieru odchodov môžu kaziť extrémy, ako napríklad vstupné stránky, ktoré sú veľmi navštevované vďaka prístupom z platených reklám. Sledujte radšej bounce rate jednotlivých podstránok v prehľade Správanie.

Tip: Zoraďte si prehľad podľa BR zostupne, aby ste mali podstránky s vysokou hodnotou bounce rating ihneď po ruke. Otvorte ich v prehliadači a zistite, či sú vôbec funkčné. Ak áno, zamyslite sa nad tým, prečo zo stránky/landing page ľudia odchádzajú. Príklad – ak na ňu ľudia prichádzajú z bannerovej reklamy, stojí za to uvážiť, či na nej ľahko nájdu to, čo sľubuje banner.

prehľad vstupných stránok a ich metriky v Google Analytics

Hodnotné informácie vám poskytne aj prehľad Akvizícia, kde si viete pozrieť BR pre každý kanál. Vysoká miera odchodov v organickom vyhľadávaní môže znamenať, že používatelia nenašli čo hľadali a tým pádom sa k objednávke nedoklikali.

prehľad akvizícií v GA, kde si viete pozrieť bounce rating pre každý kanál

Aká je ideálna miera odchodov?

Ťažko povedať. Vo všeobecnosti platí, že ak je Bounce Rate pod 40%, je to dobré, zatiaľ čo pri miere okamžitých odchodov nad 90% je určite čo zlepšovať. Existujú prípady, keď je vysoká miera odchodov bežným javom:

  • Stránka kontaktov – Ak máte 80% Bounce rate na stránke kontaktov, návštevník pravdepodobne vaše služby pozná a len hľadal kontaktné informácie.
  • One-page weby – Vlastníte jednostránkový web? Návštevník nájde scrollovaním všetko na jednom mieste a musíte rátať s tým, že táto hodnota bude vysoká.
  • Články bez odkazov – Ak píšete blogové články, ktorých hlavným cieľom nie je predaj, používateľ ich pravdepodobne objavil cez facebook a po dočítaní stránku zavrel.

Máte stále pochybnosti, či tomu správne rozumiete? Googlenie nepomáha?
Na kurze Google Analytics môžete svoje otázky položiť lektorovi, ktorý na ne určite uspokojivo odpovie…

Autor článku: Lívia Kelebercová autorom článku je: Lívia Kelebercová

Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.

Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
bounce rate, Google Analytics, Internet marketing a reklama, miera odchodov, online marketing, statistika webstranky


Aktuálna akcia na IT kurzy a počítačové a marketingové kurzy v Bratislave