Poďme si ukázať, aké formy príspevkov nám v súčasnosti Facebook povoľuje vyprodukovať. Medzi rečou si povieme, ktoré z nich majú väčšiu šancu na organický reach – rozumej dosah, t.j. aby ich videlo viac ľudí. Čo najviac ľudí.
Poďme si ukázať, aké formy príspevkov nám v súčasnosti Facebook povoľuje vyprodukovať. Medzi rečou si povieme, ktoré z nich majú väčšiu šancu na organický reach – rozumej dosah, t.j. aby ich videlo viac ľudí. Čo najviac ľudí.
Otvárate Facebook a nacvičeným pohybom prsta na mobile prejdete pár strán s príspevkami. Pri niektorých sa zastavíte, lebo vás zaujme fotka. Niektoré otvárate, lebo sú prísľubom zaujímavého čítania. Sledujete albumy priateľov, hráte hry, súťažíte. Vyhľadávate informácie, alebo sa len nudíte.
…. alebo postujete. To znamená, ste na druhej strane barikády. Vytvárate príspevky a publikujete ich pre svojich fanúšikov. Vyskúšali ste už všetky typy príspevkov? Pred absolvovaním kurzu „Facebook I. – virálna komunikácia alebo ako byť správny sociálny manažér“ som si myslela, že určite áno. Mýlila som sa ?.
Tak si ich poďme pozrieť:
Nie, nejdeme si ukazovať naše zadky. Pozrieme si, aké pozadia nám ponúka Facebook v prvom type príspevku.
Príspevky s rôznym farebným podkladom sú vhodné na krátke statusy, na slogany, citáty, útržkové myšlienky, blahoželania.
Postup je jednoduchý: vyberiete pozadie, napíšete text.
Ja mám aktuálne na výber v konte na Facebooku 75 možností. Ich počet má každý iný, zrejme závisí od vašej aktivity na Facebooku.
Pozor, počet riadkov je limitovaný. Skúste, ale viac ako 4 riadky nenapíšete.
Tento druh príspevku je sexi, má však aj jedno negatívum, nemožno ho propagovať(!)
Snáď najpoužívanejším typom príspevku je fotka alebo video, plus text. Fotografiu nahráte z počítača alebo odfotíte mobilom, priamo vytvárate príspevok a už len pridáte text. Dva, tri riadky textu s emotikonmi – to sú tie kreslené ikonky, ktoré dávajú textu emocionálny rozmer – a je to. Takýto druh príspevku má vraj najväčší dosah.
Viac fotiek = viac fanúšikov? Mýtus. Čím viac fotografií vkladáte k príspevku, tým viac trieštite záujem. Cieľom je mať čo najviac komentárov k príspevku. Ak publikujete album fotografií, komentovanie je spravidla separé, pod fotografiou, nie pod príspevkom. Čo až tak neprispieva k zvyšovaniu dosahu príspevku.
Tip: stiahnite si aplikáciu na vytváranie koláží a máte vymaľované ?. Získate mini album v jednom obrázku.
Príklady štandardného Facebook príspevku vs. príspevku vo forme Albumu:
Celkom bežné je postovať príspevky, ktoré odvedú návštevníka preč. Obsahujú síce fotografiu, ktorú môžeme zväčšiť, ale i odkaz na inú adresu. Môže to byť na iné miesto na Facebooku, ale aj úplne iná web stránka. Treba si uvedomiť, čo od takéhoto typu príspevku očakávame.
Primárnym cieľom je pravdepodobne dostať človeka na miesto určenia. Všimnite si však, že príspevky s odkazom majú spravidla menší počet lajkov. Veď – súdiac podľa seba a svojho okolia – ako často sa vrátite späť a lajknete, prípadne okomentujete príspevok, z ktorého sme odišli? Koľko reakcií sme v skutočnosti schopní dať jednému príspevku?
Postup tvorby príspevku s odkazom má svoju logiku. Napíšete text, nahráte fotografiu, a vložíte URL adresu. Ideálne spôsobom CTRL+C – CTRL+V. Príspevok dozdobíte emotikonmi (ako som už spomenula, sú hodnotné, podporujú pocitové vnímanie) …a je hotovo.
Ba ešte nie, dajte bacha na skratky.
Tip: Na odkaz nepoužívajte skracovače typu „bit.ly/abc5jfa78juUZ“. Nevyzerá to dobre, nikto ani len netuší, čo sa za linkom skrýva. Uvádzajte plnú adresu, pracujte s brandom.
Pri tvorbe príspevku začíname URL adresou. CTRL+C – CTRL+V. Chvíľu počkáme, Facebook automaticky stiahne obrázok a popis z cieľovej web stránky. URL adresu následne môžete zmazať a napísať vlastný text …aký len chcete.
Má byť príspevok upútavkou na článok? Napíšte kúsok z úvodu.
Má byť príspevok pozvánkou na web stránku? Stručne opíšte, čo čitateľa na stránke čaká. Nech príspevok korešponduje s obsahom na webe. Aby ľudia našli na stránke presne to, čo hľadali.
Kolotoč, inak nazývaný aj Carousel, je typ príspevku, ktorý je na vnímanie komplikovanejší a ľudia ho vraj preto nemajú veľmi v láske. Takže s ním opatrne.
Je ideálny na prezentáciu viac produktov, viď priložená fotografia.
Jeden produkt, kúsok druhého a šípka vpravo. Každý produkt vedie na samostatnú stránku. Jupíí. Super, môžeme nakupovať ?. Pozor, chce to pekné fotky, nech to naozaj vyzerá.
Kolotoč vytvoríte jednoducho. Ako prvé vložíte URL adresu na home page=domovskú stránku, kde sú produkty Postupne vkladáte obrázky produktov, vložíte k nim popis, aby bolo jasné, o čo ide. Nezabudnite upraviť cieľovú internetovú adresu pri každom obrázku… a nakupovanie môže začať.
Upozornenie: skontrolujte posledný obrázok v carouseli. Je na ňom logo stránky, z ktorej ste carousel vytvárali. Sedí odkaz na web stránku s logom?
Na kurze Facebook I. – virálna komunikácia alebo ako byť správny sociálny manažér si pod vedením lektora Petra Hechta natrénujete tvorbu všetkých typov príspevkov. Dozviete sa k nim aj oveľa širší komentár ako som uviedla. A – ako vždy – ešte oveľa viac.
Ale o tom zas podrobnejšie v inom príbehu nabudúce ?.
Páčil sa vám článok? Pošleme vám podobné.
Aktivujte si okamžité zasielanie noviniek a článkov – už vám od nás nikdy nič neunikne. Môžeme vás okamžite informovať o aktuálnej akcii, novinke, špeciálnej kampani či zľave alebo novom článku na našom blogu. Akonáhle sa u nás v novinkách niečo zmení alebo pridá, do pár minút vám automaticky posielame email s odkazom na novinku na našu stránku. A odhlásiť sa môžete kedykoľvek. Nič neriskujete.
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_4H8KDTW0CE | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat | 1 minute | This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites. |
_gat_gtag_UA_4041841_1 | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
PHPSESSID | session | This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed. |
ssupp.vid | 6 months | Cookie set by Smartsupp to record the visitor ID. |
ssupp.visits | 6 months | Cookie set by Smartsupp to record the number of previous visits, necessary to track automatic messages. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |