Ako často posielať newsletter?
Od frekvencie, akou vytvárate vhodný obsah do newslettra, závisí aj to, ako často ho posielať. Preto predtým než začnete s rozosielaním, spravte si plán obsahu aspoň na dva, lepšie tri mesiace dopredu, aby ste mohli správne odhadnúť frekvenciu zasielania a nestalo sa vám, že zrazu do newslettra nebudete mať čo dať.
Ak však nevytvárate obsah pravidelne, pokojne posielajte newsletter len vtedy, keď v ňom máte o čom informovať. Je to oveľa lepšie riešenie ako nasilu posielať správy s nulovou pridanou hodnotou. Také správy budú iba zvyšovať počet ľudí, ktorí sa z odberu odhlásia. To predsa nechcete.
Rozhodujete sa pre pravidelné odosielanie? Frekvenciou jeden až dvakrát mesačne určite nič nepokazíte. Pravidelnosť uvítajú aj tí čitatelia, ktorí sa na vaše newslettre vyslovene tešia a budú tak vedieť, kedy môžu očakávať ďalšiu správu. Ideálna frekvencia rozosielania newslettra veľmi závisí aj od toho, v akom odvetví pôsobíte a na čo sú zákazníci zvyknutí od konkurencie. Môžete na to pristúpiť, alebo sa aj výrazne odlíšiť – v tom dobrom slova zmysle, samozrejme.
Kedy posielať newsletter je tiež otázka na telo. Výhodou je, že newsletter počká pokojne do večera, alebo do ďalšieho dňa, kým si ho adresát otvorí. Napriek tomu, ak použijete niektorý z nástrojov na meranie úspešnosti doručenia a otvárania e-mailov, budete vedieť, kedy si najviac adresátov našlo na newslwtter od vás čas. Doručujte im ho pred takýmto termínom včas ä2-3 hodinky). Aj toto veľmi závisí od cieľovej skupiny. Iné časy otvárania a čítania e-mailov má firemná klientela, iné súkromná…