Písali ste za seba alebo za niekoho v posledných rokoch motivačný list? Uspel?
Napísať dobrý motivačný list nie je ľahké. Pretože ak list nesplní svoj prvotný cieľ – zaujať, odlíšiť sa, ide aj so životopisom do koša. V lepšom prípade na kopu „možno“.
Motivačný list je druh jedinečnej osobnej reklamy. A tá – ak má byť účinná – predpokladá isté zákonitosti.
V tomto článku sa o nich dozviete viac.
1. Cieľová skupina
Cieľovou skupinou – „cieľovkou“ označujeme ľudí, ktorým adresuje reklama svoje posolstvo. V našom prípade je cieľovkou personálne oddelenie firmy. V ňom sedia konkrétni ľudia so svojím vnímaním i vystupovaním, často veľmi citlivo spojení s firemnou kultúrou. Oni ju totiž významne ovplyvňujú výberom zamestnancov.
Každá firma má svoj spôsob prezentovania, firemnú kultúru a hodnoty. Preto predtým, než sa pustíte do písania motivačného listu, pozrite si na internete aspoň základné informácie o spoločnosti, prípadne pozícii, o ktorú sa uchádzate. Vnímajte ich obsah, formu a kvalitu, aby váš list mohol súznieť s jazykom používaným vo firme.
Ak na záver prieskumu zistíte, že je vám kultúra firmy cudzia, hľadajte radšej inde.