Flexibilita
Po nastavení, spustení a schválení reklám je Ads pripravený zobrazovať vaše reklamy vo vyhľadávaní a „striehne“ na používateľov internetu. Čaká na moment, kedy môže zobraziť reklamu na inzerujúcim (vami) zadané slová, teda kľúčové výrazy. Čaká na moment, kedy niekto vloží vyhľadávací výraz, ktorý spáruje s nastaveným kľúčovým slovom …a je to tam. Keď sa návštevníkom nechce hľadať a jednoducho nehľadajú, môžete im zobraziť cez Ads napríklad banner či video. Kedykoľvek môžete reklamu zastaviť, zmeniť, upraviť.
Cielenie
Predstavte si, že ste inzerujúca firma a chcete osloviť ženy v Bratislavskom kraji, od 25 do 34 rokov, ktoré chcú kúpiť detskú autosedačku. Alebo si predstavte, že chcete osloviť muža od 25 do 34 rokov z Trnavy, ktorý má záujem o kúpu nového počítača. Áno, je to pomocou Ads možné …a omnoho viac. Cieliť môžete na základe pohlavia, veku, záujmu, obsahu stránok, ktoré používatelia Googlu čítajú. Možnosti cielenia a kombinácií je v Ads naozaj mnoho. Reklamné kampane dokáže zadávateľ reklamy dostať doslova do obývačky ľudom, ktorých si namodeluje. Ads ich už len vyhľadá a vyberie…
Náklady pod kontrolou
V Ads miniete len toľko, koľko chcete. Naozaj. Mesačný rozpočet do reklamy, ktorý ste ako inzerujúci zadali, automat Google nikdy neprekročí.
Ak vám napadla otázka, aká je správna investícia a optimálna čiastka do reklamy, univerzálnu odpoveď nikde nenájdete. Každý produkt má inú maržu, každé odvetvie i produkt má v inom období inú konkurenciu, úspešnosť investície do reklamy závisí v niektorých odvetviach dokonca i od počasia…. a tak podobne.
Podstatou dobrej investície je, aby ste sa ako inzerujúca firma po odčítaní všetkých súvisiacich nákladov od výnosov dostali na nulu, vtedy sa investícia do reklamy vrátila, v lepšom prípade ste v pluse.
Výhodou systému je, že môžete svoj účet dopĺňať podobne ako virtuálnu peňaženku v akýchkoľvek sumách. Ak sa rozhodnete „dobiť“ Adwords účet slúťiaci na výdavky na reklamu o 10 EUR, „dobijete“ 10 EUR. Ak sa rozhodnete prestať inzerovať, prestanete.
Platíte za návštevu
Pre menej zorientovaných je potrebné objasniť, že návštevník našich web-stránok ešte nie je zákazník. Pre úspech reklamy je potrebný kvalitný web, jeho obsah a tiež zjavný súvis so samotnou reklamou. Nemôžete v reklame sľubovať vysávač, ktorý vysáva sám a na stránke návštevník zistí, že si bude vysávať sám. Odchodovosť návštevníkov zo stránok len zníži dôveryhodnosť vašich stránok pre Google…
Každopádne je základom reklamy platba za návštevníka, ak sa nerozhodnete inak. Na základe vášho cielenia vám pri správnom nastavení Google privedie návštevníkov so záujmom o vaše produkty či služby. Ak návštevníka so záujmom o vaše produkty či služby neprivedie alebo ich bude málo, ako hovorí kolega, problém je medzi stoličkou a počítačom. Teda v zadávateľovi inzercie, reklamy.
Ak sa chcete naučiť viac a nechcete, aby bol problém medzi stoličkou a počítačom, môžete navštíviť náš kurz. Pochopíte, ako celý reklamný systém Ads funguje a ako nastaviť parametre reklamy účinne. Aby investície do reklamy boli po vyhodnotení v pluse…