Zákony a rady pre reklamu
Asi neviete, že na Islande je sexistická reklama trestným činom. Zodpovedné centrum pre rodovú rovnosť v prípade pochybností kontaktuje príslušnú spoločnosť, pričom má možnosť udeľovať pokuty. V ďalšej severskej krajine, v Nórsku je napríklad sexistická reklama regulovaná zákonom o kontrole marketingu. Striktne zakazuje pejoratívne zobrazovanie ľudí. Tak to vyzerá v chladnejších krajinách.
Vo väčšine krajín neexistuje všeobecná právna úprava v oblasti rodovej diskriminácie v reklame. Preto môže byť pre marketéra zaujímavé pozrieť sa z historického pohľadu, kam sa spoločnosť posunula a ako samoregulačný systém reklamného priemyslu a spotrebiteľov funguje/nefunguje. A odhadovať trendy.
Hoci existujú rôzne národné rady pre reklamu, etické kódexy obsahujúce pravidlá správania sa pre reklamné spoločnosti (všeobecné zásady reklamy, ustanovenia o etike, násilí a pod.) a špeciálne pravidlá s ustanoveniami o reklame na tabak, alkohol, sexistickú reklamu a pod., firmy idú na ich hranice pri snahe uspieť na trhu a maximalizovať zisk. Od štyridsiatych rokov 20. storočia je história reklamy viac či menej poznačená reklamami, z ktorých aj po rokoch cítiť pomery postavenia mužov a žien v spoločnosti konkrétnej doby. Všimnite si v minulej časti seriálu uvedenú reklamu na pivo značky Schlitz. Skryte dáva najavo postavenie ženy v americkej spoločnosti, kde je žena doma a je zodpovedná za prípravu jedla. Jej muž jej veľkoryso nič nevyčíta – nesmúť, drahá, nepripálila si predsa pivo!