SEO (Search Engine Optimization) sú také techniky, ktoré vám pomôžu zlepšiť pozíciu v organickom vyhľadávaní. Teda v tej časti, za ktorú Googlu neplatíte, ktorú zobrazuje, pretože obsah na vašich stránkach je dobrý a ľudia ho hľadajú. Zatiaľ čo pomocou PPC reklamy ste na prvých priečkach okamžite, SEO chce čas. Môže trvať týždne, kým Google zaregistruje a vyhodnotí všetky zmeny, ktoré sa u vás udiali. Výhodou SEO je, že doň nemusíte vrážať žiadne peniaze. Postačí vám základná znalosť HTML.
Existujú dve hlavné vetvy SEO:
Onpage SEO
Zahŕňa všetky praktiky, ktoré môžete vykonať priamo na vašej stránke. Napríklad:
- Hlavný nadpis by mal byť obalený medzi značkami <h1>…</h1>, podnadpisy medzi <h2>…</h2>.
- Nadpisy i texty by mali obsahovať kľúčové slová (slová, na ktoré chcete byť vo vyhľadávaní zobrazovaný na prvej stránke), ideálne na začiatku.
- Vaša stránka by mala byť pekná a rýchla nielen na stolových počítačoch, ale aj notebookoch, tabletoch či mobiloch.
- Obrázky by nemali byť priveľké a mali by byť výhradne vaše.
Existujú desiatky onpage faktorov, za ktoré vám Google prihodí plusové body a zaradí vás vyššie.
Offpage SEO (Linkbuilding)
Google má rád, keď na vašu stránku odkazujú iné stránky. Tu však platí, nie je odkaz ako odkaz. Existujú online katalógy, do ktorých sa môžete zaregistrovať a získať tým spätný odkaz, avšak nebude mať takú váhu, ako keby na vašu stránku linkovala napríklad Národná banka Slovenska. Najcennejšie sú odkazy zo stránok, ktoré sú navštevované a odkazy len tak nerozdávajú.
Ako získať spätné odkazy?
- Registrujte sa do online katalógov, najlepšie špecializovaných a tématických.
- Máte známeho, ktorý vlastní web alebo ešte lepšie často navštevovaný web? Poproste ho o odkaz.
- Linkovať na seba môžete aj v diskusných fórach. Ale triezvo…
- Dajte o sebe vedieť na sociálnych sieťach.
- Nechajte na inom blogu zverejniť článok o vás, najlepšie aj s odkazom.