10 tipov na skvelú landing page
- Nadpis: Nemal by priamo predávať, ale skôr informovať a môže byť jemne bulvárny. Nadpis bude prvá vec, ktorú si návštevník všimne a teda musí byť v súlade s reklamou, ktorá ho v prvom rade zaujala.
- Text: 1. blok textu by mal byť napísaný do 5 riadkov a mal by byť edukatívny, cieľová skupina by sa v ňom mala hneď nájsť.
- Obrázok: Následne by na stránke mal byť výstižný obrázok alebo ilustrácia, ktorej dizajn by mal korešpondovať s reklamou.
- Prínos: Ďalej treba potencionálnym zákazníkom poskytnúť prínos/použitie/využitie/motiváciu, opäť na maximálne 5 riadkov. Teda dôvod, prečo by si mali kúpiť váš produkt alebo využiť vaše služby – vidina prínosu ich k tomu bude motivovať.
- Obrázok použitia: Ako bude 4. bod vyzerať v praxi alebo inak vizuálne ukázať, čo môžu od vášho produktu/služby očakávať. Momentálne sú veľmi moderné aj videá, ktorými môžete zákazníkov tiež ľahko presvedčiť k ďalšiemu kroku.
- Predstavenie: K záveru je nutné predstavenie produktu, zľavy, ceny, drobné produktové info… Podľa typu vašej reklamy bude vyzerať aj tento krok – záleží od toho, čo chcete reklamou dosiahnuť a čo chcete zákazníkom predstaviť.
- CTA: call-to-action je tlačidlo na prechod na produkt, prihlásenie sa do newslettra, otvorenie emailu, atď. Toto tlačidlo musí byť dostatočne viditeľné a výstižné, keďže ním chceme zákazníka vyzvať k nejakej akcii.
- Responzívnosť: Pri pripravovaní landing page treba myslieť aj na to, že mnoho ľudí browsuje na webe a sociálnych sieťach práve cez mobilné telefóny alebo tablety. Teda vaša pristávacia stránka sa musí bezchybne zobrazovať aj na mobiloch.
- A/B testing: Kampaň by ste mali taktiež skúsiť testovať a vyhodnocovať, z ktorých slov alebo prvkov získate najviac. Na A/B testing môžete použiť aj Google Analytics, kde zistíte aj to, kam ďalej chodia návštevníci z landing page a teda hlavne, či neochádzajú hneď preč.
- Cieľ a načasovanie: Ak je vaša kampaň cielená na viacero skupín, mali by ste vytvoriť rôzne landing pages pre každú cieľovú skupinu. Načasovanie je tiež veľmi dôležitým faktorom úspechu, mali by ste ovládať vaše štatistiky a to hlavne v prípade sezónnych produktov. (Napr.: nebudem predávať lyže v auguste…)
Takto sa to má robiť?
Povedať, že som sa snažila pre vás nájsť príklad zlej landing page, je slabé slovo. Bohužiaľ som sa snažiť vôbec nemusela, keďže som poľahky našla – samé zlé landing pages. Najjednoduchším zdrojom bol pre mňa práve Facebook a platené reklamy. Väčšinou sa mi zobrazujú reklamy, ktoré ponúkajú na predaj rôzne produkty…
Nižšie vidíte reklamu zobrazujúcu 5 krytov na mobil. V takomto prípade by po kliknutí mala byť hneď zobrazená produktová stránka a prvých 5 produktov by mali byť práve tie, ktoré sme videli v reklame. Každého hneď zaujme obrázok a je predpoklad, že keď na reklamu klikne, tak si jeden z produktov chce kúpiť. Môžete vidieť, čo sa zobrazilo po kliknutí. A to som im ešte dala šancu a scrollovala nižšie. Najprv mi firma ukazuje kolekciu Carrara Gold a potom ponuku na 185 krytov. Tu si môžete sami odpovedať, koľkí z vás by sa chceli prehrabávať v 185 produktoch…
Skúste si aj vy prezrieť váš Facebook a ponuku platených reklám a napíšte mi do komentárov, či sa vám podarilo nájsť super landing page.